Māris Zoltners: 5 padomi, kā paildzināt komerctransporta mūžu
Publicēts 1. aprīlī, 2017.
Komerctransports ir instruments ar pievienoto vērtību – instruments, par kura iegādi lemj uzņēmuma vadītājs, bet ikdienā strādā – šoferis, tas ir instruments, kas palīdz gūt peļņu, kā arī veido uzņēmuma tēlu. Tas nozīmē, ka komerctransportam vienlaicīgi ir ļoti vienkāršas un tajā pašā laikā gana sarežģītas funkcijas. Tas prasa nopietnus ieguldījumus, un vienlaikus īsākā vai garākā termiņā nes arī ieguvumus, tāpēc rodas loģisks jautājums, kā paildzināt komerctransporta mūžu?

Komerctransporta segments aug

Runājot par komerctransporta nozīmi, gribētos minēt, ka tā tikai palielinās – par to liecina arī komerctransporta segmenta izaugsme, piemēram, analizējot CD transportieru segmentu, tiek prognozēts, ka 2024. gadā pārdošanas apjomi pieaugs par 6,2% un TR CD transportieri ieņems 27% no komerctransporta tirgus.

Raugoties uz apjomu pieaugumu, varētu rasties jautājums, kādi priekšnosacījumi pamudina klientus papildināt savu komerctransporta instrumentu kasti? Iedomāsimies piemēru - uzņēmumu Latvijā, kuram jau ir nokomplektēta auto bāze ar vairākām automašīnām, dažas ar lielākiem vai mazākiem defektiem, jo kalpojušas jau krietnu laiku, taču joprojām darba kārtībā, attiecīgi šoferis savus ikdienas pienākumus, proti, preču piegādi, spēj veikt. Kāpēc ieguldīt un iegādāties jaunu auto? Vai ražotāji vēl spēj izgudrot kaut ko jaunu un nebijušu, kas patiešām uzlabotu auto kvalitāti un paildzinātu auto mūžu? Piemēram, tāds Crafter nezinātājam var šķist balta kaste, un ko tad tādā vispār var uzlabot? Kā pagarināt baltas kastes kalpošanas laiku?

Kvalitātes atšķirības ne vienmēr var redzēt ar acīm

Pirmkārt, gribu pajautāt, vai profesionāls amatnieks visu laiku strādā ar vienu un to pašu urbjmašīnu, ja ir pieejama arī labāka un kvalitatīvāka, kas kalpos ilgāk un ļauj paveikt vairāk? Pieredzējis meistars nepaļausies tikai uz instrumenta virsbūvi, viņš noteikti papētīs, kas lācītim vēderā. Nereti gadās, ka ārēji līdzīgi instrumenti realitātē ir pavisam atšķirīgi, piemēram, var šķist, kāpēc pirkt dārgāku urbjmašīnu, ja blakus plauktā stāv daudz lētāka? Bet, palūkojoties zem vāciņa, atklājas, ka detaļas ir daudz izturīgākas pret nodilumu, izgatavotas no materiāliem, kuri kalpos ilgāk u.tml. Arī komerctransports ir instruments, kas palīdz gūt peļņu, taču nevajag domāt, ka šeit nav būtiska arī estētiskā līnija – komercnieks nereti nes uzņēmuma logo, attiecīgi ir daļa no uzņēmuma tēla. Nenoliedzami, pāri estētikai stāv drošums, ekonomija, cena u.c. faktori, kas ietekmē klienta izvēli. Cena un uzticamība ir paši svarīgākie aspekti, ko klients ņem vērā, iegādājoties komerctransportu, tāpat arī ekspluatācijas izdevumi.

Skopais maksā divreiz

Tāds produkts, kurš būs mūžīgs un nekad nelūzīs, maksās arī neiedomājamu cenu. Izmantojot ražošanā augstākas kvalitātes materiālus, protams, rezultātā produkta cena ir augstāka, taču tas vienlaicīgi nozīmē arī zemākas apkopes izmaksas (retāki remontdarbi), pagarinās mehānisma nodiluma laiks, u.tml. Ražojot automašīnu, tiek ņemts vērā laiks, cik ilgi tai jākalpo, un slodzes, kas tai jāiztur, pie nosacījuma, ka lietojot tiek ievēroti ražotāja ieteikumi.

Funkcijas, kas ir atrodamas komerctransportā, jau ir aprobētas vieglo auto segmentā. Arī izstrādājot jauno Volkswagen Crafter, neveicām eksperimentālus jauninājumus, bet ņēmām vērā to, ko šoferi jau bija novērtējuši vieglo auto segmentā, piemēram, ergonomiskos krēslus. Ja mēs šodien redzam kādas jaunas sistēmas vieglajā transportā, varam gaidīt, ka tās nākotnē parādīsies arī komerctransportā.

Runājot par auto mūža pagarināšanu, noteikti jārunā arī par šoferiem – ir šoferi, kas mašīnas iznīcina, un ir šoferi, kas mašīnas mīl, tāpat kā amatnieki savus instrumentus. Tie, kas rūpējas par savu auto, ieklausās tā skaņās, pārzina katru sava auto niansi un zina, kā auto uzvedīsies dažādās situācijās. Agresīva braukšana, ātra braukšanas uzsākšana, strauja bremzēšana u.tml. lietas nenāk par labu transportlīdzeklim.

Jo ērtāk šoferim, jo drošāk uz ceļa

Jebkurā uzņēmumā, kas lieto komerctransportu, jāņem vērā, ka tieši šoferis ir viens no būtiskākajiem aspektiem, kas ietekmē transporta ilgmūžību. Un šeit mēs nonākam pie ergonomiskajiem faktoriem, kas sākotnēji var likties mazsvarīgi, bet arī tie rada ietekmi uz auto ilgmūžību, proti, šoferis brauc ar auto visu dienu, tāpēc tas, cik ērti šoferim ir sēdēt un vadīt auto, un tas, cik viegli auto vadās, ļoti ietekmē arī braukšanas manieri. Ideālā gadījumā šoferis var veikt lielus attālumus un nejusties noguris, un, ko nozīmē šoferis, kurš nav noguris? Tas ir koncentrējies, uzmanīgs šoferis, kas attiecīgi samazina negadījumu riskus. Mazāks negadījumu risks nozīmē mazāku iespējamību, ka auto būs jāremontē un uzņēmums piedzīvos dīkstāvi, kas, kā zināms, uzņēmumam nozīmē zaudējumus.

Kravas kastes tapsējums ilgāk saglabās auto izskatu

Ar komerctransporta iegādi jau nekas nebeidzas, jo arī tad, kad auto ir likts pie darba, ir virkne lietu, kuras ievērojot var pagarināt auto mūžu, attiecīgi, gūt lielāku peļņu. Viena lieta, ko auto lietotājs var izdarīt, ir kravas kastes tapsēšana. Ja vadītājs steigā nenostiprina kravu, piemēram, smagas kastes u.tml., tām varētu būt tendence līkumos apgāzties, kas attiecīgi veido lielu vizuālo defektu. Daudzām automašīnām, kas pārvadā kravas, var novērot mazas buktes, kas nāk no iekšienes uz āru. Tapsējums palīdzētu ilgāk saglabāt mašīnas vizuālo izskatu.

Nepārslogot un nepārkraut

Vēl viena lieta, ko ieteiktu ievērot – nepārkraut automašīnas, patiešām nevajadzētu kraut pāri tai saprātīgajai robežai, ko ir paredzējis ražotājs. Nereti uzņēmumos smagas kravas tiek vestas ar automašīnām, kuras var vadīt ar B kategorijas tiesībām, un kuras attiecīgi nav paredzētas šādām kravām. Pārkraujot automašīnu, mēs apzināti samazinām tās ilgmūžību. Ja mehānismu pārslogo, tas pastiprināti dilst.

Sasummējot iepriekš teikto, vēlos uzsvērt, ka lietas, kas sākotnēji var šķist nenozīmīgas un pat lieka izmaksu pozīcija, lietošanas gaitā var būtiski ietekmēt komerctransporta ilgmūžību, samazināt drošības riskus uz ceļa, kā arī samazināt auto dīkstāves laiku, kas attiecīgi rada vistiešāko ietekmi uz uzņēmuma peļņu.

Saudzēsim savus uzticamos komercautiņus, kas palīdz mums ikdienas darbā!

 

Autors: Volkswagen Komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas Valstīs Māris Zoltners


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: